A escravitude en Cuba [cas]

Cuba foi unha das primeiras colonias onde chegan as persoas capturadas en África. A poboación orixinal, de caracter amistoso segundo parece e indica o total exterminio que sofre, estaba formada por arredor de 300000 persoas organizadas en 3 grupos principais: os guanatahabeies e siboneies (non ceramistas) e os taínos (ceramistas).

Hai constancia, segundo Fernando Ortiz, de que os primeiros terían sido desembarcados na illa pola volta de 1518, chegados cando aínda se podían “importar libremente”, ou coas primeiras licenzas concedidas, caso máis probabel, pois foi en 1517 cando o marido de Sabela de Portugal, image
Carlos de Gent, asinou os primeiros permisos…

As persoas secuestradas, unha vez na illa, eran clasificadas coma:

“Bozales” ou “de nación”, nascidos en África e non falaban castelán.
“Bozalones”, que o falaban mal.
Os “ladinos”, que collían o título cando aprendían a lingua dos “amos”.
Os “criollos” xa eran nascidos na illa, e cuxos netos xa eran elevados a “relollos”.
Os “mulecones”, que eran mozotas/es aptas para o explotación dura, chamados “muleques” cando estaban a ser treinados, apenas adolescentes.

Houbo tamén “emancipados”, que foran aqueles capturados por un barco inglés autorizado a entrar na Habana e postos logo baixo a protección do capitán xeral da cidade. Logo de varios anos en traballo forzoso, eran liberados.

Outra categoría eran os “coartados”, que tiñan unha liberdade parcial que pagaba ao amo cos aforros propios.

Máis sobre os pobos orixinarios? Vexa aquí -> https://www.ecured.cu/Aborígenes_de_Cuba

3 gústame

Ista nova, patrocinada por UBERGLOVO Company, xurde ao preguntarme como chegou Ignacio Piñeiro, que penso que non é nado na Estrada, nin me semella mulato, a levar o apelido galego
Fio dos nomes galegos no exterior

Aquí apuntan algo -> http://sisbib.unmsm.edu.pe/bibvirtual/publicaciones/escri_pensam/2002_n10/antroponiamia_identidad_negros.htm

1 gústame

http://www.nodulo.org/ec/2003/n014p01.htm

Análisis sobre las vicisitudes de grupos de libertos americanos descendientes de esclavos africanos en su retorno transatlántico, o la influencia de América en África, una vez que para el desarrollo capitalista fueron preferibles trabajadores consumidores libres que esclavos dependientes

A Vero

Junto a los ríos de Babilonia, / Allí nos sentábamos,
y aun llorábamos / Acordándonos de Sión.
Salmos; CXXXVII, I

3 gústame
3 gústame

image

2 gústame

A tortura e o assassinato de Holbert e da mulher desconhecida foram assistidos por uma multidão de homens, mulheres e até crianças, todos brancos. Enquanto presenciava o linchamento, o público comia ovos recheados e bebia limonada ou uísque, com a mesma atitude tranquila de quem está fazendo um piquenique

2 gústame
3 gústame
1 gústame

A figura de Urbano Feijóo de Sotomayor (1808-1898) é bastante controvertida. Foi un empresario e político galego que promoveu a creación dun plan de colonización que facilitase, en termos xurídicos, económicos, filantrópicos e prácticos a chegada a Cuba de galegos.
https://t.co/OaPJZaTgjn?amp=1

1 gústame

As letras das músicas populares son unha historia oral e sentida da situación social na que vivían “Les Miserables”

El auge de la trata se produjo en las décadas de 1910, año del Centenario Argentino, y de 1920. El escritor José Costa Figueiras recomendó a las gallegas que no emigrasen para no caer en la prostitución. Luis Seoane, en el poema Outro canto ós emigrantes, muestra su desprecio a los “alcaiotes, burdeleiros, terceiros, / propietarios de hoteles a tanto por hora”, para los que “el sexo es oro”.

. Desnorteados, fugiram da cidade e pediram ajuda aos escravos do Recôncavo, o coração do escravismo baiano

Para os católicos, a data é dedicada a Nossa Senhora da Guia e faz parte da festa do Senhor do Bonfim, uma das mais tradicionais da Bahia