Evgeny Morozov, o crítico de Silicon Valley. O capitalismo é unha "distopía hoxe". Bancos e tecnolóxicas da man para muxirnos. [cas]

A esquerda deixou de facer preguntas a respeito da tecnoloxía e a economía, por caso, como é que a automatización e a robotización vai afectar aos traballos

*A nosa vida vai ser deterninada, non pola política, senón por unha serie de contratos individuais con Uber, Apple, Google, …?

Sí, e para mín é un sinal dista transición neo-feudal, enmascarada como un avanzo irresistibel cara o progreso tecnolóxico, a crebadura da innovación e demáis. Sob o lfeudalismo non houbo igualdad peante a lei, xa que todo estaba determinado polas relacións, xerarquías e a soiadade de cada persoa fronte ao sistema. Agora, co auxe da economía da reputación, xustificada coma unha forma de reducir custos de transacción (Uber simplesmente pode desfacerse de condutoras/es e pasaxe con puntuacións baixas), imos de volta ao feudalismo, e xa non podemos estar seguros de nada, agás que teñamos acumulado reputación abondo para o resto da rede. No hay mellor maneira de garantir a complacencia co sistema…

2 gústame

Bueno, así es como funciona el neoliberalismo: se da cuenta de que el sistema capitalista está en crisis profunda -no hay más que ver problemas como el calentamiento global, la obesidad o la contaminación- pero, en lugar de regular a las empresas, opta por que sea el individuo el que asuma los costes de cambiar su comportamiento como usuario del sistema: vivir de manera más responsable, consumir de manera diferente y así sucesivamente. De ahí el lema: desregular la industria, pero sobrerregular al individuo. Así es como se propaga el neoliberalismo y la industria de la tecnología es fundamental para este proceso, ya que permite vigilar y actuar sobre las personas en formas que antes no estaban disponibles.

2 gústame

Tecnoloxía, ética e liberalismo, as tres grazas

Vexa o fío : Si perdona, tuitea a :grin:

…Pero lo que no es de conocimiento público es que los teléfonos, antes de descolgar pero desde que reciben un llamada, están enviando la información recibida por el micrófono. Sin que el destinatario de la llamada pueda hacer nada por evitarlo.

Entender que la comunicación comienza incluso antes de que el destinatario decida aceptar la misma no es una cuestión de coste o no de la llamada, es que nos sitúa en una situación muy comprometida respecto de la intimidad, con ejemplos como los que he indicado.

Que el Supremo no vea la diferencia, es preocupante, pero al igual que el Constitucional no vio lo grave de admitir un registro de un ordenador sin orden judicial…

1 gústame

Muito bom fio, Doce.

Parabéns.

2 gústame